2012年2月12日日曜日

路上ライブ a street live

先週、ネパールのカレーのお店にいってきました。
作っているのは本場ネパールの人なのですが、奥さんが日本人の方で、とても気さくな方です。

実はこの奥さんがついこの間、Come&Worshipが高円寺駅前で路上ライブをやったときに、温かい飲み物を差し入れてくださったんです。

ちょうど他にお客さんがいなかったので、話しかけてみると、Saxのサラちゃんの大ファンということで、いろいろ話しが盛り上がりました。

その中で奥さんがサラちゃんのSaxやCome&Worshipの曲を聞くといやされる~と何度も言っていました。

そこで春にコンサートがあることを伝えると、必ず行くと言ってくださり、チラシがあればお店に置いて宣伝するので是非、持ってきてくださいと心強い約束もしてくださいました。

お店は完全にネパールな感じなのですが、ゴスペルだと言っても全く抵抗なく、むしろだからいやされるんですね〜と納得されていました。

そこで教会のHPとGLTVのアドレスも教えると、休み時間にiPhoneで見ます~と言っていました。

こんなに友好的な方は正直、初めてでちょっと驚きました。でも神さまが働いてくださっているんだなということと、路上ライブってこんなに用いられるのかと思わされました。

奥さんと家族の方がゴスペルを通して神さまを知り、救われることを祈ります。

ちなみにお店はランチで650~850円でカレーとナンかご飯とサラダとドリンクが付いてきます。ナンとご飯はおかわり自由です。特にナンがすごくおいしいです。
興味のある方は声をかけてください。

I've been to a Nepalese restaurant to eat a curry and rice. Our gospel team's (Come&Worship) reader introduced that.
Then, there are no other customers without us. So I asked a saleswoman who is a owner (chef) 's wife "do you know M( reader's name ) and his family?".
After a few moment, she said "yes", and I said that we sang and played gospel songs on the street near the station. She heard that and said "I see. Year. I love S( a reader's daughter and one of our member )'s saxophone. "

She said that when she heard the music she felt her heart were healed.
So I said that music were gospel, she said " I see".

Until then, I'm ashamed, I had not believed that God is REALLY working through our gospel. But god showed me his working in that.

I believe God will save her and her family.
And I can believe God will work when we sing to God gospel.