2015年4月7日火曜日

詩篇 Psalm119:171-175




私のくちびるに
賛美がわきあふれるようにしてください。
あなたが私に
みおきてを教えてくださるから。
私の舌は
あなたのみことばを歌うようにしてください。
あなたの仰せはことごとく正しいから。
あなたの御手が
私の助けとなりますように。
私はあなたの戒めを選びました。
私はあなたの救いを慕っています。主よ。
あなたのみおしえは私の喜びです。
私のたましいが生き、
あなたをほめたたえますように。
そしてあなたのさばきが
私の助けとなりますように。


My lips shall utter praise,
For You teach me Your statutes.
My tongue shall speak of Your word,
For all Your commandments are righteousness.
Let Your hand become my help,
For I have chosen Your precepts.
I long for Your salvation, O Lord,
And Your law is my delight.
Let my soul live, and it shall praise You;
And let Your judgments help me.

Yui